2013. március 6., szerda

Tejfölös pogácsa

A pogácsát a gyerköcök megtudnák enni minden nap.na nem mintha én nem.Multhéten csináltam pillanatok alatt elfogyott.A mai se volt hosszú életű.De ez most szép leveles lett.Nem mindig sikerül ilyenre.Néha a lustaság nagyobb és nem hajtogatom.

60 dkg liszt
1 nagy dobozos tejföl
1 dl tej
5 dkg élesztő
2 kávés kanál só
egy pici cukor
1 tojás
25 dkg vaj

a tejet  melegitettem beletettem a cukrot és az élesztőt .hagytam felfutni 
Egy tálba tettem a többi hozzávalót a vaj kivételével.Mikor az élesztő fel futott azt is .jól összegyúrtam.majd kisodortam.A hideg vajat ráreszeltem .feltekertem
Hagytam olyan 10 percet piheni.
majd kisodortam és hajtogattam.elöször a felém eső részt majd a velem szembenit és utána a jobb kezem felől majd rá a másik oldalt.
Megint pihent olyan 10 percet.utána jött a hajtogatás megint.és a pihentetés.
Kisodortam és szaggattam .A tepsiben hagytam kelni.egy kicsit .annyit még a sütő be melegedett .
Le kentem felvert tojással.de vigyázni kell hogy az oldalára ne menjen le.mert összeragad és nem jön fel.
szép pirosra sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails