2013. január 8., kedd

Narancsos-fahéjas briós

Ebből lesz ismétlés.azt hiszem többször is.nem semmi idő alatt a csemeték el pusztitóták :))))))
Nagyon szeretek ezen a blogon nézelődni.ahol találtam.Már több receptet megcsináltam és nem csalódtam bennük.

40 dkg liszt
15 dkg rétes liszt
10 dkg tej
10 dkg vaj
4g só
15 dkg cukor
1,.2 dkg élesztő
2 tojás
1tk méz
1tk fahéj
1 narancs héja

A meleg tejben feloldjuk a mézet bele az élesztőt és olyan 5 dkg lisztet.hogy pépet kapjunk.20 percet pihentetjük.A vajat megolvasztjuk bele keverjük a fahéjat a narancs héját és mikor már nem meleg a tojásokat.Én ezután a kenyér sütőbe pakoltam bele dagasztani.nekem kényelmesebb mint kézzel vagy a robotgéppel.Kicsit lazább tészta lesz.
Mivel elég kevés benne az élesztő ezért.nekem több mint 2 órát kelt.
Utána 12 darabra vágtam.majd azokat is ketté és össze fontam őket.megkentem tejjel és megszórtam cukorral.
előmelegített sűtő .15-20 perc.

Az eredetiben 20 dkg tej van.de akkor még lágyabb lesz a tészta és csak ugy lehet vele dolgozni ha a hűtőben van egy éjszakát .és utána jön a kelesztés.
De nekem most nem volt erre időm.Én ma akartam belőle enni.na meg a csemeték is .Ezért el vettem a tej felét.És kihagytam a hűtőst.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails